Posted by admin On Wrzesień - 12 - 2016 Komentowanie nie jest możliwe

Zestaw hamulcowy składa się z tarcz, klocków, wężyków i pompy. Każdy z tych detalów wykonuje odpowiedzialne zadanie. Do układu nalewa się specjalnego płynu hamulcowego. Bez niego hamowanie nie jest możliwe. Kiedy już uzupełnimy płyn w zbiorniczku, pompa wtłacza go do wężyków. Pod wpływem nacisku na pedał hamulca roboczego, ciśnienie płynu w układnie intensyfikuje się. Porusza to klockiem hamulcowym, który jest dociskany do tarczy. Tarcze hamulca przeważnie zrealizowane są ze stali. Muszą być one wentylowane, albowiem w trakcie długiego czasu hamowania, temperatura powietrza tarczy jest niezwykle wysoka. Prócz fundamentalnego hamulca przygotowawczego, w samochodzie znajduję się także hamulec ręczny. Nie jest używany w czasie jazdy. Chyba, że jest to rajd wyczynowy na torach wyścigowych. Na ogół odnajduję się on pomiędzy przednimi siedzeniami samochodu. Do rączki hamulca ręcznego przypięta jest szczególna linka, która prowadzi do układu. Tuż przy hamulcu manualnym nie występują klocki oraz tarcze, lecz szczęki hamulcowe, odnajdujące się w obrębie bębnów zadnich kół. Stan hamulców stworzonego przez nas samochodu jest gwarancją naszego bezpieczeństwa – w następstwie tego w porę zobacz zaciski hamulcowe do naczep. To od nich zależy, czy będziemy w stanie się zastopować w słusznym miejscu na skrzyżowaniu. Wiele osób nie przejmuję się położeniem tego mechanizmu, użytkując go póki działa. Każdy właściciel wozu powinien co jakiś czas sprawdzać stan hamulców w dobrym warsztacie. Kontroli wymaga przede wszystkim grubość tarczy oraz klocków. Za cienka tarcza hamulcowa może ulec pęknięciu. Tudzież starte klocki mogą przyczynić się do zniszczenia tarczy i słabszego hamowania.

Comments are closed.